پرشین گشت آناهیتا

ارزانترین نرخ تورهای داخلی و خارجی
مشخصات بلاگ

پرشین گشت آناهیتا

44038042-021

مجری مستقیم تورهای خارجی-داخلی -لحظه آخری -زیارتی و طبیعت گردی

ارائه تور با مناسبترین قیمت و به صورت نقد و اقساط (3 تا 6 ماه بدون ضامن)

سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۲:۳۵ ب.ظ

راهنمای سفر به تفلیس (Tbilisi)

کشور گرجستان به همراه کشورهای آذربایجان و ارمنستان و بخش هایی از داغستان و چچن روسیه در منطقه قفقاز قرار دارند. به منطقه بین دریای خزر و دریای سیاه قفقاز گفته می شود. کشور گرجستان به همراه آذربایجان و ارمنستان حدود 150 سال پیش طی عهدنامه ننگین گلستان از ایران جدا شدند و ضمیمه خاک روسیه تزاری گشتند.

معرفی تفلیس

جمعیت کشور گرجستان : پنج میلیون نفر

وسعت گرجستان : 69700 کیلومتر مربع

جمعیت تفلیس پایتخت گرجستان : در حدود دو میلیون نفر

بزرگترین شهر گرجستان تفلیس و بعد از آن کوتائیسی است. شهر کوتائیسی در حدود پانصد هزار نفر جمعیت دارد و در 260 کیلومتری غرب تفلیس واقع شده است.

واحد پول گرجستان

واحد پول گرجستان لاری بوده و بسته به شرایط بازار به ازای هر ۱۰۰ دلار بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ لاری متغیر خواهد بود. پول خرد گرجستان تتری نامیده میشود که هر ۱۰۰ تتری معادل ۱ لاری میباشد. جهت تبدیل دلار به لاری در شهرهای گرجستان با مراجعه به صرافیها که به وفور در سطح شهر فعالیت میکنند مشکلی وجود نخواهد داشت اگرچه به بانکها نیز میتوانید مراجعه نمایید ولی معمولا صرافیها با قیمت بهتری تبدیل میکنند.بعضی از صرافیها تابلویی قرمز رنگ در جلوی درب ورودی نصب کرده اند که به انگلیسی و گرجی نوشته پورسانت دریافت میکنند مثلا ۱۰ درصد.با دیدن این تابلو از تبدیل دلار به لاری بپرهیزید زیرا در صورت پرداخت پورسانت مثلا ۱۰ درصدی هر ۱۰۰ دلار با ۱۵۰ تا ۱۵۸ واحد لاری معاوضه میشود که در ارقام بالا بشدت ضرر خواهید کرد.پس لطفا به این تابلوها توجه کنید زیرا بعد از تبدیل پول بدلیل ارائه فاکتور توسط صرافی به هیچ وجه قابل انصراف نیست. تبدیل یورو و لیر ترکیه هم به راحتی امکانپذیر است ولی دلار معمولتر و بهتر خواهد بود.

افسانه نام گذاری شهر تفلیس

در اسناد تاریخی این داستان را وجه تسمیه شهرتفلیس نقل کرده اند.

یکبار که شاه Kartli برای شکار با همراهانش بیرون رفته بود، شاهین دست آموزش که دنبال طعمه او یعنی یک قرقاول بود به طور اتفاقی در چشمه گوگرد کوچکی افتاد و بعد چند روز میبینند لاشه ان سالم است. شاه دستور داد که درست در همان محل شهری بسازند و بخاطر چشمه آبگرم گوگردی آن در زبان گرجی ها نام آنرا Tbilisi یعنی گرم گذاشت.

اماکن دیدینی تفلیس

1.  تندیس کارتلیس (مادر گرجستان) | Kartlis Deda
2.حمام های سولفور | Sulfur Spring Baths
3.کلیسای اسمیندا سامبا | Tbilisi Sameba Cathedral
4.کلیسای سیونی | Sioni Church
5.دژ ناریکالا | Narikala Castle
6.باغ های بوتانیکال | Botanical Gardens Tbilisi
7.پل پیس | The Bridge of Peace
8.کلیسای کاشوتی Kashveti Church | Qashveti church
9.یادبود شاه وختانگ | Statue of King Vakhtang Gorgasali
10.موزه ملی گرجستان | Georgian National Museum
11.معبد امتاتسمیندا | Mtatsminda Pantheon
12.کلیسای متخی Metekhi Cathedral | Historic neighborhood of Metekhi


حمام های آب گرم تفلیس

در قرن پنجم میلادی به دستور شاه وقت گرجستان واختانگ گرگاسلی این حمام ها که به صورت طبیعی آب گرم و گوگردی از انها می آیند توسط بسیاری از پزشک های دنیا برای بیماران خود استفاده از این آب را تجویز میکنند.

سبک گنبدی این حمام ها و معماری آن در آن زمان در کل سرزمین های اروپایی برای ساخت حمام از این طرح استفاده میشده.

حمام های گوگردی در محله ای قرار دارند بنام آبانتوبانی َAbanotubani که بخشی از منطقه تفلیس قدیم است. آب گرم این حمام ها مستقیم از چشمه های آبگرم تامین می شود. هزینه استفاده از حمام های عمومی از ۲ لاری به بالا و هزینه استفاده از حمام نمره یا همان کابین اختصاصی از ۱۵ تا ۸۰ لاری برای یک ساعت می باشد. هزینه ماساژ جداگانه است که درصورت درخواست ماساژور در نظر گرفته می باشد. ماساژ در این حمام ها بیشتر به شستن شباهت دارند. نوشیدنی های مختلف نیز به قیمت معمول در این حمام ها عرضه می شوند. در این کشور حمام های سولفور متعددی وجود دارد. یکی از آنها که در محله ارتاجالای شهر تفلیس واقع شده به حمام شاه عباس معروف است کاشی کاری های آن به سبک صفویه و احتمالا زمان ساخت آن مربوط به آن دوران می باشد. این حمام هیچ وسیله گرم کننده ای ندارد و آب گرم آن کاملا طبیعی است و باور بر این است که دارای اثرات درمانی می باشد.

 برخی از ایرانیان این حمام های گرجی را به اشتباه به شاه عباس نسبت میدهند و شاه عباس را به عنوان سازنده و معمار آن معرفی میکنند این معرفی کاملا غلط میباشد زیرا این حمام های با همین معماری و شکل در 1517 سال پیش ساخته شده است و این در حالی است که شاه عباس مربوط به 400 سال گذشته است.

حمام تفلیس

آب و هوای تفلیس 

هوای تفلیس به سبب نسیمی که از کوهستانها در دره‌های اطراف می‌وزد همیشه پاکیزه‌است. متوسط درجهٔ حرارت آن 13.2است. در گرمترین ماه تابستان درجهٔ حرارت به 25.2 و در سردترین ماه زمستان به 0.9- می‌رسد. از آذر تا اسفند (بین 30 تا 35 روز) دمای هوا به زیر صفر می‌رسد. متوسط سالانهٔ بارندگی 600 میلیمتر است که 34 درصد آن در ماههای گرم می‌بارد. حدود 25 روز از فصل تابستان آن بسیار گرم است و دمای هوا تا 30 درجه سانتی گراد بالا می‌رود.

مراکز خرید تفلیس

حتما میدونین که تور تفلیس به خاطر جاذبه ها و مرکز خرید تفلیس ، بیش از سایر تورهای گرجستان طرفدار داره . خیلی ها در سفر به گرجستان بخصوص تفلیس که یکی از قطب های تجاری محسوب میشود به دنبال مراکز خرید خوب گرجستان هستند که هم قیمت مناسب داشته باشد  و هم بصورت تک فروش بتوان خرید کرد . محاله ایرانی ها به گرجستان سفر کنند و سری به بازارهای اون نزنند .  بازارهای این کشور علاوه بر برندهای مطرح دنیا ، پر از پوشاک و لوازمی هستن که قیمت های متنوع داره .شما میتونید با کمترین قیمت بهترین سوغاتی را بخرین.

1. بازار واگزال تفلیس

واگزال نام محله ای است و در واقع واگزال در زبان روسی به معنی راه آهن است و یکی از بهترین مراکز خرید گرجستان میباشد مردم گرجستان ، خرید از بازار واگزال را به سایر بازارهای تفلیس ترجیح می دهند . این بازار بزرگ هم، بعلت اینکه در کنار خط راه آهن شهر قرار دارد به این نام خوانده شده است. شما به راحتی می توانید از طریق مترو و اتوبوس به این محل دسترسی داشته باشید. مکانی بزرگ برای خرید کلیه وسایل و مایحتاج خود از جمله لباس، مواد غذایی، بازار میوه و تره بار، بازار طلا، بازار چوب و لوازم جانبی آن، وسایل منزل و غیره می باشد.

vagzal bazar teblisi

2.مرکز خرید تبلیسی مال

تبیلیسی مال بزرگترین مرکز خرید مدرن در تفلیس است در منطقه دیدی دیقومی واقع شده است . تبیلیسی مال پروژه ای است که توسط شرکت اماراتی راکین” Rakeen ” اجرا شده است. این مرکز خرید، ضمن دارا بودن قیمتهای بسیار مناسب نسبت به جاهای دیگر تفلیس اغلب اجناس مورد نیاز شما را در خود جای داده است.فروشگاههایی با برندهای جهانی در این مرکز خرید به وفور یافت می شوند، برندهایی مانند: Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Pull and Bear, Oysho, Gap, Banana Republic, Topshop/Topman, NewLook, Carrefour. این مرکز دارای سینما، استخر شنا، محل بازی و سرگرمی برای کودکان، رستوران و کافه میباشد . پارکینگ تبلیسی مال برای بیش از ۳۲۰۰ اتومبیل ظرفیت دارد.

tblisi mall

غذاهای گرجی

یکی از معروفترین غذاهای گرجی خینکالی ست.هر وقت  خواستید طعم واقعی خینکالی را با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت امتحان کنید حتما به رستوران     خینکلیس تسنتری        که بیش از پنجاه سال قدمت دارد  سر بزنید و در آن جا خینکالی غذای معروف گرجی  که با آرد ذرت و گندم و گوشت درست میشود را امتحان کنید.
ضمنا در این رستوران کباب گرجی ( کارتولی کابابی) را حتما در منوی سفارش خود داشته باشید.
رستوران تفلیسرستوران تفلیس

۹۵/۰۸/۰۴
پرشین گشت آناهیتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی