پرشین گشت آناهیتا

ارزانترین نرخ تورهای داخلی و خارجی
مشخصات بلاگ

پرشین گشت آناهیتا

44038042-021

مجری مستقیم تورهای خارجی-داخلی -لحظه آخری -زیارتی و طبیعت گردی

ارائه تور با مناسبترین قیمت و به صورت نقد و اقساط (3 تا 6 ماه بدون ضامن)

سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۰۵:۱۵ ب.ظ

سفر به تایلند


تایلند کشوری است در جنوب شرقی آسیا، پایتخت و پر جمعیت ترین شهر آن بانکوک است. واژه ی «تای» در زبان تایلندی علاوه بر قوم تای به معنای آزادی نیز هست.

دانستنی های راجع به تایلند:           
پیش شماره:۶۶+ 
اختلاف ساعت با تهران: ۳/۵+       
شهر های مهم تایلند: بانکوک، پاتایا، پوکت، کرابی، سامویی

واحد پول و اقتصاد تایلند:

واحد پول تایلند بات Baht و هر بات حدود  115  تومان است و هر بات به صد ستنگ Satang تقسیم می شود. اسکناس های تایلند از ده تا هزار بات متغیر است و در روی تمامی آنها تصویری از پادشاه کنونی تایلند به همراه نمادهای دیگری همچون مهر سلطنتی وجود دارد.       
سکه های رایج درکشور تایلند شامل ۲۵ و ۵۰ ستنگ، یک ، پنج و ده باتی و اسکناس های رایج نیز شامل ۱۰۰۰ بات (خاکستری)، ۵۰۰ بات (بنفش)، ۱۰۰ بات (قرمز)، ۵۰ بات (آبی)، ۲۰ بات (سبز) و ۱۰ بات (قهوه ای) می شوند.
کد اختصاری بات تایلند THB و نشانه آن ฿ است.

 

مساحت کشور تایلند:

این کشور با مساحت حدود ۵۱۳ هزار کیلومتر حدود 65 میلیون نفر را در خود جای داده‌است.


کشور های همسایه ی تایلند:          
در غرب و شمال با میانمار و در سمت شمال و شمال شرق با لائوس و از سمت جنوب با کامبوج و با مالزی در جنوب همسایه است.


مذهب مردم تایلند:
حدود ۹۵٪ مردم تایلند بودایی هستند. مسلمانان با حدود ۴/۵٪ جمعیت، بعد از بودائیان بزرگترین گروه مذهبی این کشور هستند.و ۱٪ باقیمانده را سایر ادیان تشکیل میدهند. در کشور تایلند برای پیروان تمامی ادیان آزادی مذهبی وجود دارد.


زبان مردم تایلند: 
زبان تایلندی یکی از قدیمی ترین زبان ها در شرق است و بیشتر مردم تایلند به این زبان صحبت می کنند. هرچند گویش های قومی منطقه ای بسیاری نیز در نقاط مختلف این کشور وجود دارند تایلندی زبان رسمی این کشور است و الفبای مخصوص خود را دارد.


آب و هوای تایلند:
چون تایلند به دریا نزدیک است بیشتر مواقع آب و هوای معتدل دارد. از نظر موقعیت جغرافیایی نیز چون در موقعیت استراتژیکی جنوب آسیا قرار گرفته بسیار حاصلخیز است.و دارای جزایر بسیاری است که هر کدام، تصویری از بهشت را برای گردشگران به نمایش می گذارند. کشور تایلند دارای آب و هوای گرمسیری و سه فصل مشخص است:
گرم، از فوریه تا می، میانگین دمای 34 درجه سانتیگراد     
بارانی، از ژوئن تا اکتبر میانگین دمای 29 درجه سانتیگراد  
سرد، از نوامبر تا فوریه، میانگین دما زیر 20 درجه سانتیگراد

 فرهنگ مردم تایلند:

تایلند را اغلب با نام سرزمین لبخند می شناسند زیر ا مردم آن تقریبا همیشه و در هر موقعیتی لبخند بر لب دارند. در تایلند معمولا با چسباندن دو کف دست به یکدیگر در مقابل سینه، به یکدیگر سلام می کنند این حرکت وای Wai نامیده می شود.

تایلندی ها، انسان هایی صبور و اهل مدارا بوده و از رفتارهای تند و توهین آمیز دوری می کنند. دست زدن به سر افراد یا اشاره با چیزی، در این کشور بسیار بد شمرده می شود. زیرا تایلندی ها، سر را مقدس ترین و پا را پست ترین بخش بدن می دانند.

تابوهای مردم این کشور بیشتر در زمینه مذهب و سلطنت است، بنابراین گردشگران نباید حرکت یا بیان اهانت آمیزی به خاندان سلطنتی یا مذاهب داشته باشند.

هنگام بازدید از معابد یا کاخ پاشاهی باید لباس مناسب و نسبتا پوشیده ای به تن داشته و پیش از ورود، کفش ها را از پا در آورند.
در کشور تایلند، رنگ های مختلف نشانگر روزهای هفته هستند. زرد، رنگ روز دوشنبه است و از جایی که پادشاه کنونی در این روز متولد شده، رنگ زرد رنگ سلطنتی  نیز است و پرچم هایی به این رنگ در سراسر کشور، نشانگر حمایت گسترده تایلندی ها از پادشاهی است. پس از سال 2006 که شصتمین سالگرد سلطنت پادشاه تایلند را در این کشور جشن گرفتند، بیشتر مردم در روز دوشنبه لباس زرد بر تن می کنند تا وفاداری و احترام خود را نسبت به پادشاه نشان دهند.

مذهب اصلی تایلند، بودایی Buddhism است و بیشتر مردم این کشور پیرو مکتب تراودا Theravada هستند. پس از بوداییان، مسلمانان دومین گروه مذهبی بزرگ در تایلند هستند که عمدتا در چهار ایالت جنوبی کشور سکونت دارند. در تایلند، نزدیک به 90 درصد مردم بودایی، حدود 8 درصد مسلمان، حدود یک درصد مسیحیان کاتولیک و کمتر از یک درصد باقی ادیان هستند


بهترین زمان برای سفر به تایلند:     
بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها ۲۸ درجه سانتیگراد و شب ها ۱۲ درجه ی سانتیگراد است و هوا کمترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می شود که آوریل گرمترین ماه تایلند است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار میشود
.

۹۵/۱۱/۱۹
پرشین گشت آناهیتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی